Servicepaket

Med våra servicepaket kan du vara säker på att ditt HR- och lönesystem fungerar smidigt och effektivt, oavsett komplexitet. Vi ser till att du får ut maximalt värde.
22_4347_grön

Vad är Servicepaket?

Servicepaket är en kombination av våra mest efterfrågade tjänster som support, kompetensutveckling, utbildningstjänster, konsulttjänster och experttjänster som vi har paketerat i ett smidigt månadsabonnemang. 

Du kan välja mellan tre olika nivåer av servicepaket som anpassas efter dina specifika behov: Silver, Guld och Diamant.

Våra servicepaket

Välj det paket som passar dig bäst och låt oss hjälpa dig att nå nya höjder.

Woman_grön

Silver

Grunden för trygg drift. Perfekt för dig som vill ha tillförlitlig support och löpande kompetensutveckling till ett fördelaktigt pris.
  • 2 timmars användarstöd per månad
  • 2 versionsgenomgångar per år
  • 8 timmars konsultstöd per kvartal
  • Draftit Lön Expert
5109_gul

Guld

För dig som vill ta nästa steg. Optimera dina system med utökat stöd från våra konsulter och experter.
  • 3 timmars användarstöd per månad
  • 2 versionsgenomgångar per år
  • 24 timmars konsultstöd per kvartal
  • Draftit Lön Expert
  • eLearning för självservice (1 roll)
0296_square kopiera

Diamant

Full support och potential. Optimera dina system med utökat stöd från våra konsulter och experter.
  • 6 timmars användarstöd per månad
  • 2 versionsgenomgångar per år
  • 24 timmars konsultstöd per kvartal
  • Draftit Lön Expert
  • Draftit HR Expert
  • eLearning för självservice (3 roller)
  • System Delivery Manager (SDM) 20 dagar per år

FAQ

Vanliga frågor och svar om servicepaket

04-grön
Läs mer om våra servicepaket, bindningstider och hur du kan anpassa ditt abonnemang efter dina behov genom att klicka på frågorna till höger.

Hur fungerar prenumerationsperioden?

Prenumerationsperioden löper över 12 månader och förnyas automatiskt varje år. Din första månad börjar när du aktiverar ditt servicepaket.

Vad är bindningstiden för ett servicepaket?

Den initiala bindningstiden för ett servicepaket är 12 månader. Därefter övergår det till en tillsvidareprenumeration med 3 månaders uppsägningstid.

Kan jag byta servicepaket under bindningstiden?

Ja, under de första 12 månaderna kan du byta till ett högre servicepaket om dina behov förändras. Efter bindningstiden kan du även byta till ett lägre paket om så önskas.

Vad är uppsägningstiden för ett servicepaket?

Efter den initiala bindningstiden på 12 månader gäller en uppsägningstid på 3 månader för att avsluta eller ändra ditt servicepaket.

Vad händer om jag inte utnyttjar alla tjänster i mitt paket?

Ej utnyttjat användarstöd förfaller vid månadsslutet, medan konsultstöd som inte används förfaller efter varje tremånadersperiod. Versionsgenomgångar och SDM-dagar förfaller efter 12 månader. Planera in och utnyttja dina tjänster i tid för att maximera värdet av ditt paket.

FAQ

Hur du använder våra tjänster

22_3725_mgrön
Klicka på frågorna till höger för att läsa mer om hur du beställer och använder våra tjänster.

Hur beställer jag användarstöd?

För att beställa användarstöd, logga in på vår Community och skapa ett ärende till support.

Finns en minimidebitering för användarstöd?

Ja, det finns en minimidebitering på 15 minuter per ärende om du har ett servicepaket. Om du inte har ett servicepaket gäller en minimidebitering på 30 minuter per ärende.

Hur beställer jag konsultstöd?

För att beställa konsultstöd, logga in på vår Community och skapa ett ärende till support, precis som för användarstöd.

Hur anmäler jag mig till versionsgenomgångar?

Anmäl dig till versionsgenomgångar genom att logga in på vår Community och gå till menyn "Utbildning". Där kan du välja de tillfällen som passar dig bäst.

Hur använder jag Draftit Lön Expert eller HR Expert?

Logga in på Draftit Lön Expert eller Draftit HR Expert med de användaruppgifter du fått. Inloggningslänken finns i din dokumentation.

Kontakt

Kom igång med HR+

Har du frågor eller vill du veta mer om HR+ och våra tjänster? Våra experter är redo att hjälpa dig. Ta steget och få personlig service idag!

Ordlista

Vi hjälper dig reda ut begreppen

DSC6515_gul

Användarstöd

Lägg ett ärende till vår support för snabb hjälp när du inte kan vänta på en konsult:

  • Applikations- eller teknisk support ingår.
  • Få hjälp med exempelvis behörigheter, formler, ackumulatorer eller andra systeminställningar.
  • Ärenden relaterade till användare av Citrix, Communityn och supportportal debiteras ej.
5268112-röd

Konsultstöd

Boka konsultstöd genom att lägga ett ärende i vår Community. Vanliga områden inkluderar:
  • Funktionalitet inom lön och HR.
  • Behovsanalys och schemaläggning.
  • Integrationer och stämplingslösningar.
_DSC9676_röd

Service Delivery Manager (SDM)

En Service Delivery Manager (SDM) är din centrala kontakt för hantering av operativa frågor, förvaltning och utveckling:

  • En engagerad kontaktperson som hanterar ärenden snabbt och professionellt. 
  • En intern förespråkare som driver dina frågor  framåt.
  • Regelbunden uppföljning och rapportering av SLA och andra affärskritiska mål.
DSC5015_röd

Draftit HR Expert

Draftit HR Expert ger dig juridisk vägledning inom arbetsrätt och arbetsmiljö:
  • Få tillgång till relevanta lagtexter, dokumentmallar och expertråd.
  • Ställ frågor direkt till juridiska experter och få svar inom 48 timmar.
  • Förstå och tillämpa juridik i praktiken i vår användarvänliga portal.
_DSC1739_grön

Draftit Lön Expert

Draftit Lön Expert ger dig praktiska svar på frågor inom lön, skatt och pension:
  • Få tillgång till en handbok med förenklade lagtexter och praktiska mallar.
  • Ställ frågor och få expertråd inom 48 timmar.
  • Få hjälp att navigera genom komplexa löne- och skatteregler.
_DSC2947_grön

eLearning

Vår eLearning gör det enkelt att lära sig systemet på egen hand:
  • Instruktionsfilmer anpassade för rollerna medarbetare, chef och systemförvaltare.
  • En roll inkluderad i Guld-paketet och tre roller i Diamant-paketet.
  • Lär dig i din egen takt med obegränsad tillgång till instruktionsfilmerna.
_DSC3414_grön

Versionsgenomgång

Lärorik genomgång i form av ett webbinar som leds av en erfaren konsult:
  • En djupare förståelse för de senaste uppdateringarna och hur de kan förbättra ditt system. 
  • Två genomgångar per år är inkluderat i samtliga servicepaket.
  • Möjlighet att boka fler tillfällen via vår Community under "Utbildning"